02 Aralık 2016 Cuma 12:20
RTÜK'ten evlilik programlarına ceza yağdı

Yurttaşlardan üst kurula son bir yılda, RTÜK'ün 444 1 178 çağrı  hattı, web sayfası ve elektronik posta adresi ile Cumhurbaşkanlığı İletişim  Merkezi (CİMER) ve Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) üzerinden binlerce şikayet geldiği iddiasıyla RTÜK, evlilik programlarına ceza yağdırdı...

Geçen yıl evlilik programlarıyla ilgili 7 bin 297  şikayet gelirken, bu yıl yaklaşık 12 kat rekor artışla 87 bini geçtiği bildirildi.

En fazla şikayet edilen program "Kısmetse Olur"

Buna göre, Kanal D'de yayınlanan "Kısmetse Olur", 38 bin 153 başvuru  ile en fazla şikayet edilen program oldu. Fox tv'de yayınlandığı dönem 14 bin 801, Star TV'ye geçtikten sonra 3 bin 975 şikayet alan "Zuhal Topal'la" programı  ikinci sırada yer aldı. ATV'deki "Esra Erol'da" 13 bin 79, Show TV'deki "Evleneceksen Gel" 3  bin 678 ve Flash TV'deki "Dest-i İzdivaç" ise 290 şikayet aldı.

RTÜK, Kanal D, Fox, Star, ATV, Show TV ve Flash  TV'deki evlilik programlarına para cezası verdi. TV 8'deki "Göz6" adlı programına da yaptırım uygulandığı belirtildi.

Yurttaşların şikayetlerinin; genel ahlak, manevi  değerlere ve ailenin korunması ilkesine aykırılık ve argo sözcüklerin kullanılması konusunda olduğu ifade edildi.

Şikayetler arasında; evliliğin maddiyata indirgenmesi, adayların dış görünüşleri ile  yargılanması, adaylar arasındaki "nahoş" davranışlar, küçük düşürücü söylemler,  adayların komiik duruma düşmelerine neden olunması, sansasyonel kişilere  ısrarla yer verilmesi, olayların dramatize edilmesi, katılımcıların evlilik dışı amaçları, engelli adayların engellerinin ön plana çıkarılması, bir kısım ajans  çalışanlarının katılımcı gösterilmesi, özel hayatın gizliliğinin ihlali, insan  onuruna aykırı yayın yapılması ve toplumsal değerlerin dikkate alınmaması gibi  sebepler de bulunuyor...

Yayın ihlallerine de ceza

Sağlığa iyi geldiği  iddiasıyla tanıtılan gıda takviyesi, cinsel içerikli ürün satış, bahis sitesi ve  canlı sohbet hatları reklamını yapan kanallar ile dini duyguları istismar ederek,  ticari çıkar elde eden 12 kanala toplam 46  yaptırım uygulandı.

Outlet TV, Hevi  TV, Son Hedef TV, Karadeniz Türk TV, Bedir TV,  Maya TV, Yek TV, Farklı TV, One  Damla TV, Dolunay TV, One Bal  TV ve Kanal S çeşitli sayılarda  uyarı veya para  cezası alan kanallar oldu.

RTÜK, son beş haftada ise "ara-kazan", "bul-kazan" ve çeşitli "tele  alış-veriş" programları ile halkı dolandıran ve bu yolla haksız kazanç elde edildiği ididasıyla 70 kanala 392 farklı yaptırım uyguladı. Kararlar, Sağlık Bakanlığı ve Bilgi  Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanlığına bildirildi.

Kaynak: Cumhuriyet.com.tr
Son Güncelleme: 02.12.2016 12:20
Anahtar Kelimeler:
Komiik
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner177