19 Mayıs 2016 Perşembe 19:00
Putin'in medya havuzu

Vladimir Putin döneminde bağımsız medyanın ‘soyu tükenmekte olan türler’ arasına girdiği Rusya’da, en popüler haber kuruluşlarından olan RBC’nin sayılı günü kaldı. Medya grubunun genel yayın yönetmeni Elizaveta Osetinskaya, haber ajansı şefi Roman Badanin ve gazete editörü Maksim Solyus’un cuma günü istifa etmelerinin ardından çalışanlara “30 Haziran’ı bekleyin” dendi. New York Times’a göre bu, RBC’nin Kremlin’e yakın bir isme satıldığının açıklanacağı, yani Rus ‘havuz medyasına’ katılacağı tarih.

Osetinskaya’nın dümene geçtiği Ocak 2014’ten beri araştırmacı gazeteciliğin iyi örneklerini sergileyen RBC, “intihara meyilli” diye tabir edilen yayın çizgisiyle tanınıyor.

 

Putin’den korkmuyor

Zira Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin ve yakın çevresiyle ilgili haberleri korkusuzca yayımlıyor. Putin’in damadına verilen ihaleler, çellist dostunun Panama’daki 2 milyar dolarlık serveti gibi haberler Kremlin’de öfke patlamalarına yol açarken RBC’nin internet sitesini ayda 1 milyon kişinin ziyaret etmesini sağlıyor.

Üç gazetecinin istifasıyla sonuçlanan haber “Putin’in Karadeniz’deki malikanesine istiridye çiftliği kurulacağı” olsa da RBC’nin sahibi milyarder Mikhail Prokhorov’un ofisinin geçen ay kar maskeli polislerce basılması, yaşanacakların habercisi oldu. 2012 başkanlık seçimlerinde Putin’e rakip olup yüzde 8 oyda kalan Prokhorov, son krizde “editoryal kararlara karışmamayı” tercih etti.

Medya grubunun iki muhabirine göre, Kremlin Solyus’un kovulması için bastırmış, Osetinskaya ve Badanin meslektaşlarıyla dayanışma için istifa etmişti. Vedomosti gazesinin eski editörlerinden Max Trudolyubov, “Üçünün de benzer değerleri vardı. Dürüst, tarafsız gazeteciliğe, gerçekle fikir arasında ayrım yapmaya inanıyorlardı” dedi. Baskı altındaki bir diğer muhalif gazete olan Novaya Gazeta’nın yayın yönetmeni Dimitri Muratov da “RBC kamuoyu üzerinde ciddi nüfuz kazanmış, en çok alıntı yapılan haber kaynaklarından biri haline gelmişti. Gazeteciler, Prokhorov ve toplum RBC’yi korumalı” diye sitem etti.

 

‘Batı’nın oyunu’

Kremlin Sözcüsü Dimitri Peskov ise RBC’ye müdahale ettikleri iddiaları yalanladı. Rusya yönetimi ve iktidar yanlısı medya, batının yürüttüğü bir ‘enformasyon savaşının’ hedefinde olduğunu savunuyor. Hatta Eurovision Şarkı Yarışması’nda Ukrayna’ya yenilmelerini de bu senaryoyla açıklıyorlar.

Kaynak: Cumhuriyet.com.tr
Son Güncelleme: 19.05.2016 19:00
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner177