12 Şubat 2016 Cuma 21:00
Kıbrıs'ta televizyon kanalları Türksat'tan ayrılıyor

Toplantıda kapatılan televizyon kanalları yayınlarının yeniden başlatılana kadar tüm kanalların Türksat’tan çıkmasının yanı sıra Türkiye’deki kanalların KKTC’de de izlenmesini zorlaştıracak tedbirlerin alınması görüşüldü.

AKAR: RTÜK SADECE TÜRKİYE’DEKİ KANALLARDAN SORUMLUDUR

Geçtiğimiz haftalarda RADYO Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) tarafından Türksat’a gönderildiği belirtilen bir yazıda belirilen 150 kanal içerisinde adı olan Diyalog TV’nin de yayınları durduruldu. Diyalog TV Genel Yayın Yönetmeni Reşat Akar, söz konusu listede olan ismi görünce aynı isimler Türkiye’de de bir kanalın olduğunu düşündüklerini kaydetti.

Kapatılan kanalların tematik yayın yaptığını belirten Akar, “Bizimle ilgisi yok sandık. Çünkü biz kaçak yayın yapmıyoruz. Türksat üzerinden kaçak yayın yapan televizyon kuruluşları arasına adımızı koymuşlardı. Biz Türksat yetkililerinden bu konuda bilgi istedik. Onlar da bu konuda herhangi bir bilgimiz yok dediler. RTÜK sadece Türkiye’de yayın yapan televizyon kanallarından sorumludur. Yurtdışı yayınlar ülkenin kendi yayın sorumluluğu altındadır. Dolayısıyla sizin öyle bir durumunuz yok....” şeklinde konuştu.

“YAYIN KESİLMEDEN 4 ST ÖNCE BİLDİRİLDİ”

KKTC Yayın Yüksek Kurulu (YYK) Başkanı İlkay Diren ile bu konuda görüştüklerini aktaran Akar, şunları kaydetti:

“RTÜK yetkilileri ile görüştüğünü, kendisinden iznimizin olduğuna dair belge talep edildiğini aktardı. Bu belgeleri de geçtiğimiz hafta içerisinde RTÜK yetkililerine ilettiğini, onların da kendilerine alınan kararın 150 televizyonu kapsadığı için bütünüyle iptal edilemeyeceğini ancak Diyalog ile ilgili herhangi bir uygulamanın yapılmayacağının belirtildiğini söyledi. Bu bize sözlü olarak iletildi. Kendisiyle dün akşam yeniden konuştum. Aynı sözleri bize tekrarladı. Bize Türksat'tan da, yayınlarımızın kesilmesinden sadece 4 saat kadar önce bilgi geçilmişti. Y'ayın Yüksek Kurulu’nun kararı yazısı gereği şirket içi muamelelerimizin tamamlanmasına müteakip Diyalog TV’nin uydu yayınlarının durdurulacağını bilgilerinize rica ederim' şeklinde bir yazı geldi sadece..."

Yayına başlarken KKTC’nin RTÜK’ü sayılan YYK’dan gerekli tüm izinleri ve lisansları aldıklarını ifade eden Akar, bu izinler çerçevesinde KKTC’de televizyon yayıncılığı yapabileceklerini belgelediklerini de dile getirdi.

TÜRKSAT’TAN AYRILMA KONUSU GÜNDEMDE

Öte yandan yaşanan bu gelişmelerin ardından KKTC’de yayın yapan tüm kanalların YYK’da bir toplantı yaptığı bu toplantıda da ülkedeki tüm kanalların tepki için Türksat’tan ayrılma kararını görüştüklerini öğrenildi. Bu kararın yanı sıra Türkiye’de yayın yapan televizyon kanallarının da KKTC’de yayınlanmasını zorlaştıracak tedbirlerin de görüşüldüğü ifade edildi.

ÇALIŞANLAR TEPKİ GÖSTERDİ

Diyalog TV Haber Müdürü Aytuğ Türkkan yaşanan talihsiz olay karşısında RTÜK’ün yayın durdurma ile ilgili aldığı kararın doğru bir karar olmadığını düşündüklerini kaydetti. Türkkan, “Biz sadede bir haber kanalı olarak tarafsız ve ilkeli yayıncılığımıza devam etmek istiyoruz. Tek beklentimiz budur.” dedi.

Diyalog TV’de Haber Program Sunucusu olan Mert Özdeş de KKTC’nin bir ulusal kanalı olduklarını belirterek şunları söyledi:

“Ne yazık ki alınan bir kararla tematik kanallar ekibi olan pazarlama kanalları ile aynı liste arasında yer alması ve kapatılması bizi derinden üzdü. Kıbrıs Türk halkı tarafından çok fazla destek mesajı aldık. Bu kararın farklı yorumlara neden olduğunu gördük. Biz de medya mensupları ve gazeteciler olarak endişeliyiz. Umarız kısa bir süre içerisinde bu yanlıştan dönülür.”

Kaynak: Cumhuriyet.com.tr
Son Güncelleme: 12.02.2016 21:00
Anahtar Kelimeler:
TürkiyeHaberHaberler
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol