07 Ekim 2016 Cuma 15:20
HDP, Başbakan’a kapatılan radyo ve TV'leri sordu

HDP Dersim Milletvekili Alican Önlü, televizyon kanalları ve radyoların kapatılmasına ilişkin Başbakan Binali Yıldırım'ın yanıtlaması istemiyle Meclis Başkanlığı’na soru önergesi verdi.

Önergesinde, 29 Ocak 2016 tarihinde dönemin Başbakanı Ahmet Davutoğlu tarafından yanıtlanması istemiyle ‘Çöktürme Eylem Planının’ varlığına ilişkin verdikleri soru önergesine, İçişleri Bakanlığınca “Kamu Düzeni ve Güvenliği Müsteşarlığınca soru önergesinde ifade edildiği şekilde bir eylem planı hazırlanmamıştır” cevabı verildiğini hatırlatan

Önlü, “Ancak 16 Ağustos 2015 tarihinden başlayarak Cizre, Sur, Silopi, Dargeçit, Silvan, Yüksekova, Nusaybin gibi il ve ilçelerde yaşananlar ‘Çöktürme Eylem Planı’ iddiaları ile birebir örtüşürken, muhalif- özgür basına yönelik baskıların, bu planın bir parçası olarak devam ettiği iddiasını güçlendirmektedir” dedi. 15 Temmuz Darbe Girişimi sonrasında ilan edilen OHAL kapsamında İMC TV, Azadi TV, Denge TV, Hayatın Sesi TV, Jiyan TV, TV 10, Zarok TV, gibi Kürt halkının, Alevi toplumunun ve ötekilerin sesi olan özgür basına yönelik baskıların arttığını belirten Önlü, “28 Eylül 2016 tarihinde de yayın yaptıkları TÜRKSAT uydusundan çıkartılarak ekranları karartılmıştır.

29.09.2016 tarihinde alınan kararla, merkezi Fransa’da bulunan Eutelsat‘a bağlı uydu üzerinden yayın yapan MedNuçe’nin ekranları karartılmıştır. Basında yer alan haberlere göre; Eutelsat yetkilileri, MedNuçe’nin kapatma kararını RTÜK’den gelen talep üzerine aldıklarını beyan etmişlerdir” dedi. Önlü, Başbakan Binali Yıldırım’a şu soruları yöneltti;

- Çöktürme Eylem Planında yer aldığı ifade edilen; “MedNuçe, Sterk TV, Newroz TV, Ronahi TV, MMC TV, D, Özgür Gün TV, İMC TV kanalları ve Özgür Gündem gazetesinin ekarte edilmesi, yasal dayanaklardan yoksun bırakılması acilen gerekmektedirler” ifadesinin, bugün MedNuçe’nin, İMC TV’nin, Özgür Gündem Gazetesinin ve diğer demokrat muhalif basının kapatılması ile birebir örtüşmesi rastlantı mıdır?

- Basında yer alan habere göre, Eutelsat yetkilileri MedNuçe’nin kapatılması kararını RTÜK’ten gelen talep üzerine aldıklarını beyan etmişleridir. RTÜK, Eutelsat yetkililerine MedNuçe’nin kapatılmasına ilişkin talepte bulunmuş mudur?

- Yine basında, MedNuçe’nin kapatılması karşılığında Türksat 5A, Türksat 5B, Türksat 6A uydusunun bakım, onarım ve teknik hizmet ihalelerinin Eutelsat’a verildiği haberi yer almıştır.

Türksat 5A, Türksat 5B, Türksat 6A uydularının bakım, onarım ve teknik hizmetleri hangi şirkete verilmiştir?

- Türkiye ile Eutelsat şirketi arasında hangi hizmet alanlarında ihaleler yapılmıştır?

- Türkiye Cumhuriyeti Devleti, Med TV, Medya TV, Roj TV, Nuçe TV ve MedNuçe televizyonlarının kapatılması karşılığında İngiltere, Fransa, Almanya, Danimarka, Rusya ve ABD gibi ülkelerle hangi ihale ve anlaşmaları yapmıştır?

- Kürt halkının, Alevi toplumunun, sol, sosyalist, demokrat, muhalif kesimin sesi olan özgür basına yönelik baskılarla amaçlanan nedir?

- 12 televizyon kanalının, 14 Radyo ve yurt dışından yayın yapmakta olan MedNuçe TV’nin kapatılması, sol, sosyalist, demokrat, iktidarın siyasetine muhalif kesimlere yönelik yeni bir operasyon dalgasının yapılacağının ilk adımı mıdır?

Kaynak: Cumhuriyet.com.tr
Son Güncelleme: 07.10.2016 15:20
Anahtar Kelimeler:
HaberHaberlerTürkiye
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner177