02 Mart 2016 Çarşamba 04:20
500 çalışan işsiz kaldı... İpek Medya böyle batırıldı

Yaklaşık dört ay önce kayyum atanan Kanaltürk, Bugün TV, Bugün Gazetesi, Millet Gazetesi ve Kanaltürk Radyo’yu barındıran İpek Medya Grubu önceki gün itibarıyla faaliyetlerine son verirken, konuya yakın kaynaklar bu sürecin aslında 17 Aralık 2013’tan itibaren planlandığına dikkat çekiyor. Önce reklamların kesildiğini sonra şirketlere vergi denetimi ve ardından polis baskını yapıldığını hatırlatan kaynaklar, görevi sıkıntılı süreçleri yönetmek olan kayyumun ise teknik ekipten yazı işleri kadrosu ve çaycısına kadar yapıyı tamamen değiştirdiğini, bunu kendilerine yakın kadrolara alan açmak adına kullandıklarını, dolayısıyla da şirketlerin yapısını daha da bozduğunu belirtiyor. Verilen bilgiye göre yeni gelen ekip uçuk rakamlarla iş başı yaparken, 4 kişi yerine 9 kişi alındı. Kayyum zamanında çalışanların yüzde 90’ı değişti.

200 milyon dolar

Diğer yandan TV kanallarının kayyum atamasından sonra Turksattan düşürülmesi de şirketlerin değerinin düşürülüp satılmaya çalışıldığı iddasını güçlendiriyor.

Kayyumdan önce kapatılan medya şirketlerinin 200 milyon dolar mali değeri vardı. İki gazete 2 TV ve 1 radyodan oluşan İpek Medya Grubu’nda toplam 500 kişi çalışıyordu. Koza Altın, İpek Enerji ve Koza Madencilik, Kayyuma kadar Türkiye’nin en kârlı şirketleri sırlamasında hep ilk 10’da yer alıyordu. Bugün Gazetesi kayyuma 120 bin tirajla teslim edildi. Bir haftada 67 binlere düştü. En son 2-3 bine kadar indi. Kapatılan iki TV ve iki gazetenin yer aldığı İstanbul Mecidiyeköy’deki binanın kirasının da üç aydır ödenmediği öğrenildi.

Satışa izin çıkmadı

Kaynaklara göre, Koza İpek Yönetim Kurulu Başkanı Akın İpek, gruba ait şirketler kapatılmadan önce, ‘kayyum atamalarından sonra zarar eden basın yayın şirketlerine grubun diğer şirketlerinden para aktarılıyor’ diye mahkemeye başvurdu. Bunun üzerine kayyum yönetimindeki şirketten ‘satalım’ yanıtı geldi. Akın İpek satışa karşı çıktı. Ardından kapatma kararı geldi.

Erdoğan’a ayrı ekip

Kayyumdan sonra Bugün Gazetesi’ne iki ekip geldi. İşin ilginç olanı ilk ekibin ikinci ekip tarafından tasfiye edilmesi. Kaynaklara göre ilk ekip Star Gazetesi üzerinden gelmişti ve Başbakana yakındı. İkinci ekip ise Takvim ve Sabah Gazetesi’nden geldi. Enerji Bakanı ve Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın damadı Berat Albayrak’a yakınlığıyla bilinen ikinci ekip, özetle Cumhurbaşkanına yakındı. Başbakana yakın ekip Millet Gazetesi’ne kaydırıldı. Bugün Gazetesi ise Cumhurbaşkanına odaklandı.

Kaynak: Cumhuriyet.com.tr
Son Güncelleme: 02.03.2016 04:20
Anahtar Kelimeler:
HaberHaberlerEkonomi
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner177