12 Mayıs 2016 Perşembe 15:23
Ucu patronlara dokununca 'Panama'da ikinci dalga' medyanın

HABER MERKEZİ

Nisan ayında ilk bölümü sızdırılan Panama Belgeleri’nin ikinci kısmı da birkaç gün önce sızdırıldı. Belgelerin ikinci kısmında Türkiye’den 684 isim yer aldı. Hürriyet’in Yönetim Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın damadı Berat Albayrak'ın şirketi Çalık Enerji, Erdoğan'ın çocuklarını yurtdışında okutan Remzi Gür, “milletin a... koyan” Mehmet Cengiz gibi birçok hükümete yakın isim de bu sızıntının içinde karşımıza çıktı.

Anaakım ve yandaş medya ise ikinci sızıntıya ilki kadar ‘ilgi’ göstermedi. İlk sızıntıyı manşetlerine taşıyan gazeteler bu kez haberleri ya hiç görmedi ya da geçiştirdi. Panama’nın ucu kendilerine ya da ilişkide oldukları çevrelere uzanan gazetelerin ikinci sızıntıdaki ‘performansları’ şöyle:

HÜRRİYET

Gazete, ‘Panama Belgeleri’nin ilk sızıntısını ‘Panama salladı’ başlığıyla manşetine taşımış, devam eden günlerde de konuyla ilgili birçok haber yapmıştı. İkinci sızıntıda gazetenin tercihi iç sayfalardan kısa bir ‘haber’ oldu.

Hürriyet gazetesi yazarı Ertuğrul Özkök, Panama belgelerinin ilk bölümü yayınlandığında “Cumhurbaşkanı’na yakın Sabah ve Ethem Sancak medyası ya görmemiş ya da çok kenarından geçmiş. Ne Sabah’ın, ne Star’ın, ne Akşam’ın manşetinde yok, ne de kayyumların elindeki medyada bu olayı manşetine taşıyan bir gazete var... Cumhurbaşkanı’na yakın taraf niye bu kadar ürkek acaba?” diye yazarak yandaşlara ‘manidar’ bir gönderme yapmıştı.



SABAH

İlk sızıntıda birinci sayfasından haberi gören ve “Panama depremi” başlığını kullanan Saray’a yakın Sabah gazetesinde ikinci sızıntının üzerinden üç gün geçmesine rağmen tek satır haber yer almadı. Sabah, ilk sızıntıya iç sayfalarında iki sayfaya yakın yer verirken haberin omurgasını Rusya Devlet Başkanı Putin’in üzerine kurmuştu.



MİLLİYET

Panama Belgeleri’ni en ilginç gören gazetelerden biri Milliyet. Gazete, Nisan ayındaki sızıntıya dair ilk haberini, belgelerde ismi geçen futbolcu Messi üzerinden görmüş ve birinci sayfasında “Vergiye de çalım atmış” başlığını kullanmıştı.

Milliyet, ikinci sızıntıya dair haberini de tıpkı ilk haberde olduğu gibi hayli ‘vurucu’ bir unsuru öne çıkararak gördü. Birinci sayfada yer verilmeyen bu haberde “Büyücü de Panama Belgelerinde” başlığı kullanıldı ve Harry Potter filmiyle tanınan oyuncu Emma Watson’ın da belgelerde adı geçtiği belirtildi.



HABERTÜRK

Nisan’daki ilk sızıntıyı ilk gün birinci sayfasında “PanamaLeaks” başlığıyla gören Habertürk, ikinci günde de haberi yine birinci sayfasından gördü ve “Panama’da bombalar 1 Mayıs’ta” başlığını kullandı. Gazete, önemli belgelerin 1 Mayıs’tan sonra açığa çıkacağını duyurmuştu.

Nisan ayında duyurduğu önemli belgeler birkaç gün önce sızdırılırken gazete bu kez ‘bombaları’ ilk sayfasında sadece başlıkla anonsladı, iç sayfada “PanamaLeaks’ta 101 Türk şirket” başlıklı kısa bir haber yayınlandı.



YENİ ŞAFAK

Gazete, Türkiye’nin düşürülen Rus uçağı nedeniyle kavgalı olduğu Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin’in de adı geçen ilk sızıntıya önem vererek birçok haber yaptı. Gazete 5 Nisan’daki ilk haberine birinci sayfadan hatırı sayılır bir yer ayırarak “Panama şoku” başlığını kullandı. İkinci gün de sürmanşetten verilen haber “Belgeler Alman istihbaratından” denilerek ‘irdelendi.’

Yeni Şafak, üç gün önce ortaya çıkan ikinci sızıntıyı ise birinci sayfasından duyurmaya değer görmedi. Gazetede sadece dün bir haber yer aldı, hükümete yakın isimleri yazmamaya ‘dikkat etti.’

AKŞAM

İlk sızıntı 4 Nisan tarihli Akşam’ın sürmanşet kısmında “Putin’in Off-Shore’da 2 milyar Doları çıktı” başlığıyla yer aldı. Gazete 6 Nisan’da da iç sayfasından “Esad’ın ölüm uçaklarının yakıtı Panama’dan çıktı” başlıklı bir habere imza attı.

Akşam, Panama Belgeleri’nin ikinci sızıntısına ise henüz tek satır dahi yer vermiş değil.

STAR

Gazete ilk sızıntıyı Putin ve Suriye Devlet Başkanı Beşar Esad üzerinden gördü. 6 Nisan’da birinci sayfasından “PanamaLeaks Putin’i bitirecek” başlığını kullanan gazete, yine aynı günlerde “Esad jetlerini off-shore ile doldurdu” başlıklı bir haber yaparak iç sayfalarında sızıntıyı gördü.

İkinci sızıntıda Star, ilk sızıntıda eleştirildiği Ertuğrul Özkök’e yanıt niteliğinde bir haber koydu. Star’In birinci sayfasında gördüğü haberde şu başlık kullanıldı: “Panama’dan Özkük’ün patronu Doğan çıktı”

TAKVİM

Hayali haberleri, fotoşop manşetleriyle dikkat çeken Takvim gazetesi ilk sızıntıda birinci sayfasından ve iç sayfalarından “PanamaLeaks”, “Putin’e kara para şoku” gibi haberlere yer verdi.

Takvim’in ikinci sızıntıya dair haberini ise iç sayfadan gördü ve bu kısa haberde “Panama’da 2. perde” başlığını kullandı. Sızıntıda ismi geçen hükümete yakın kişilere ise haberde yer verilmedi.

Gazetenin yazarı Ergün Diler ise sızıntıya dair dünkü köşe yazısında şu ifadeleri kullandı: “AK PARTİ karşıtı ne kadar adam varsa hepsi parasını alıp dışarı götürmüş. Ülkesine inanmayan milletinin seçtiğine inanır mı? İnanmaz elbette!

Gördünüz! Hem ülkenin yönetimini istiyorlar hem de paralarını kaçırıyorlar! BEYAZ TÜRKLER’in BEYAZ GÖÇÜ bu!..”

KARAR

Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından ‘görevinden alınan’ Başbakan Davutoğlu’na yakın Karar gazetesi ilk sızıntıyı 5 Nisan tarihli manşetine “Küresel zula patladı” başlığıyla taşımıştı. Gazete ikinci sızıntıyı ise henüz ‘göremedi.’

Kaynak: Birgun.net
Son Güncelleme: 12.05.2016 15:23
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol