26 Mart 2016 Cumartesi 11:23
'TRT taraflı yayıncılık yapıyor' kararı

SEBAHAT KARAKOYUN senyaprak@gmail.com

TRT’nin taraflı yayınlarıyla AKP’nin borazanı haline geldiği RTÜK kararıyla da tescillendi.
Haber bülteninde AKP TBMM Grup toplantısına bir saati aşkın süre ayıran TRT’nin aynı gün CHP’ye 15, MHP’ye 11, HDP’ye ise 5 dakika süre ayırmasını RTÜK uzmanı “tek yönlü ve taraflı habercilik” olarak değerlendirmedi. Ancak kurul toplantısında muhalefeti temsil eden üyeler ortak hareket edince, TRT’ye uyarı cezası verildi. Kamu yayıncılığı yapması gerekirken haber bültenlerinde ve programlarında iktidar yanlısı tutumu nedeniyle tepki çeken TRT’nin taraflı yayıncılığı İdare Mahkemesi’nce daha önce verilen kararın ardından bir kez de RTÜK kararıyla tescillendi. CHP kontenjanından seçilen RTÜK üyesi İsmet Demirdöğen, TRT Haber’in 9 Şubat Salı günü parti grupları ile ilgili canlı yayınında iktidar ve muhalefet partilerine ayrılan süre açısından büyük fark bulunmasını kurul gündemine taşıdı.

UZMAN 'TARAFLI' DEĞİL DEDİ
RTÜK uzman yardımcısı Soner Doğan bu başvuru üzerine hazırladığı raporda “Siyasi parti faaliyetlerinin yayınlanmasının haber değeri ve niteliği taşıması şartına bağlı olduğu” görüşünü savundu. Raporda, AKP’ye haberlerde diğer partilerden daha fazla süre ayrılmasının “tek yönlü yayıncılık ve taraf tutma “ olarak değerlendirilemeyeceği iddia edildi.

Muhalefetin 4 katı süre
Raporda 9 Şubat’taki haber bülteninde AKP Grubu’na bir saat 1 dakika süre ayrılırken CHP Grubu’na 15 dakika, MHP’ye 11 ve HDP’ye de 5 dakika yer ayrıldığı belirtildi. Ancak bunun “taraflı ve tek yönlü yayıncılık” olarak değerlendirilemeyeceği iddia edildi.

Raporda, “Şikayete konu olan TRT Haber logolu yayın kuruluşunun söz konusu tarihteki yayınında AK Parti ile ilgili grup toplantısı yayınına daha fazla süre ayırdığı bu kapsamda diğer siyasi partilerle ilgili grup toplantısı yayınlarına daha az süre verdiği görülmüştür. Bir yayın kuruluşunun kendi kararlarına göre haber değeri taşıyan siyasi faaliyetleri ön plana çıkarması, haber değeri bulunmadığını düşündüğü diğer siyasi parti faaliyetlerine ise daha az yer vermesi ya da hiç yer vermemesi konusunun, yayın kuruluşunun editoryal bağımsızlığı çerçevesinde olduğu değerlendirilmektedir” denildi.
RTÜK uzmanı TRT’nin hükümet açıklama ve faaliyetlerini yayınladıktan sonra bunu dengelemek amacıyla karşı görüşleri almak için çaba harcamak ve yayınlamak zorunda olmadığını öne sürdü. Raporda TRT’nin söz konusu yayınıyla ilgili yasanın “Siyasi partiler ve demokratik gruplar ile ilgili tek yönlü veya taraf tutar nitelikte olamaz” hükmünü ihlal etmediği öne sürüldü. Ancak Kurul’da muhalefeti temsil eden üyeler birlikte hareket edince uzman raporunun aksine bir karar çıktı ve TRT’nin “AKP yanlısı yayını” nedeniyle uyarılmasına karar verildi.

Kaynak: Birgun.net
Son Güncelleme: 26.03.2016 11:23
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner177