15 Haziran 2016 Çarşamba 11:23
TRT, Erdoğan'ın başdanışmanı Saraçoğlu'na 1.3 milyon TL ödeme

TRT Genel Müdürü Şenol Göka, TBMM KİT Komisyonu üyesi CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer'in sorularına yazılı yanıt verdi. Programın, Fiyaka İletişim ile TRT ortak yapımı olduğu, kurumun İstanbul stüdyolarında çekildiği ve TRT personelinin çalıştırıldığı açıklandı. Sözcü gazetesinden Başak Kaya'nın haberine göre, programın ilk 26 bölümüne 845 bin lira, 27'den 44'üncü bölümüne kadar da 510 bin lira ödendi. Toplamda 1 milyon 355 bin lira, TRT' bütçesinden karşılandı.

TRT'Yİ VATANDAŞIN VERGİLERİ DÖNDÜRÜYOR

Kurumun en önemli gelir kalemlerinden biri vatandaşın elektrik faturasından gelen TRT payı. Son açıklanan 2014 faaliyet raporuna göre elektrik faturalarından 802.2 milyon TL'lik gelir sağlandı. TRT'ye ayrıca bütçeden de para aktarıldı. Bu tutar 2005-2015 yılları arasında toplam 55 milyon 333 bin lirayı buldu. Gelirinin tamamına yakını, TRT payı ve bandrol ücretlerinden oluşan TRT, son beş yılda dışarıya yaptırdığı programlar için toplam 1 milyar 686 milyon lira, konuk ve program sunucularına ise 95 milyar lira ödedi.


Devlet kanalı TRT'nin 9 binden fazla çalışanı olmasına karşın ‘dışarıya' yaptırdığı programlar için geçen yıl 423 milyon lira ödendi.

44 PROGRAM İÇİN 1 MİLYON 355 BİN LİRA ÖDEME YAPILDI

Ha­zır­la­dı­ğı bit­ki­sel kür­ler­le ta­nı­nan bi­yo­tek­no­lo­ji ve mik­ro­bi­yo­lo­ji uz­ma­nı İb­ra­him Sa­ra­çoğlu'nun sun­du­ğu prog­ra­mın ilk bö­lü­mü 13 Ey­lül 2014'te ya­yın­lan­dı. O gün­den bu ya­na her cu­mar­te­si ya­yın­la­nı­yor. Prog­ra­mın ilk 26 bö­lü­mü­ne 845 bin li­ra öde­nir­ken, söz­leş­me ye­ni­len­di. Sa­ra­çoğ­lu'nun şir­ke­ti bu söz­leş­me ile prog­ra­mın 27'n­ci bö­lü­mün­den 44'ün­cü bö­lü­mü­ne ka­dar 510 bin li­ra al­dı.

Kaynak: Birgun.net
Son Güncelleme: 15.06.2016 11:23
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner177