17 Ocak 2014 Cuma 08:41
Yolsuzluk Haberi Yapan 8 Kanala Uyarı Cezası
17 Aralık sabahı başlayan yolsuzluk ve rüşvet operasyonu, gündemdeki sıcaklığını korumaya devam ediyor. Konuyla ilgili adli süreç devam ederken, RTÜK tartışmalı bir karara imza attı.

ÜST KURUL: YAYINLAR HUKUKA AYKIRI

Hürriyet'te yer alan habere göre; Üst Kurul, 4 bakanın istifa ettiği yolsuzluk gündemini haber yapan kanalların yayınlarının "Hukukun üstünlüğü, adalet ve tarafsızlık esasına aykırı olamaz" ve "Suçlu olduğu yargı kararı ile kesinleşmedikçe hiç kimse suçlu ilan edilemez veya suçluymuş gibi gösterilemez, yargıya intikal eden konularda yargılama süresince, haber niteliği dışında yargılama sürecini ve tarafsızlığını etkiler nitelikte olamaz" maddelerinin ihlal edildiğine karar verdi.

8 KANALA UYARI

Uyarı cezası verilen kanallar arasında Samanyolu Tv, Bugün TV, Kanal Türk, MTV, Cem TV, Sokak TV, Halk TV, Ulusal TV bulunuyor.

TARTIŞMALI GEÇTİ

Karara, RTÜK'ün CHP kontenjanından seçilen Üyesi Ali Öztunç, Süleyman Demirkan, MHP kontenjanından seçilen Esat Çıplak ve BDP kontenjanından seçilen Ahmet Yıldırım'ın muhalif kaldığı öğrenildi. Tartışmalı geçen toplantıda muhalif üyeler, daha önce Balyoz ve Ergenekon haberlerinin yayınlarına ceza çıkmadığı, yolsuzluk konusunun da haber değeri bulunduğu, bu nedenle kanallara ceza verilmemesi gerektiğini savundular.

Ancak RTÜK'ün Ak Parti kontenjanından seçilen üyelerinin oyları ile kanallara ceza verilmesi kabul edildi.
haberler.com
Son Güncelleme: 17.01.2014 08:43
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol