13 Haziran 2011 Pazartesi 11:40
İtalya basını: Erdoğan zafer elde etti ama beklediği gibi değil
İtalyan basını satır aralarında, “Baba Tayyip” sözüne de yer vererek, Erdoğan’ın ülkeyi istikrara taşıdığı belirtildi.

ANSA

İtalya’nın ulusal haber ajansı Ansa, “Tayyip Baba” 2007 seçimlerine göre Meclis’te sandalye kaybetti”, “Erdoğan sevindi” başlıklarını kullanarak, Erdoğan liderliğindeki AK Parti’nin, milletvekili genel seçimlerinde oyların yüzde 50,3’nü alarak, kesin bir çoğunluğu elde ettiğini ve TBMM’de 326 sandalye kazandığını bildirdi. Haberde, ana muhalefetteki CHP’nin, oylarını arttırdığı belirtilirken, sosyal demokratların yeni dönemde muhalefette kalmaya devam edecekleri kaydedildi. BDP’nin desteklediği Kürt kökenli bağımsız adayların da ülke genelinde yüzde 6,4 oy oranı yakalayarak, meclise 36 vekil gönderdikleri de vurgulandı.

LA REPUBBLICA

Gazete haberi birinci sayfadan gördü ve 13. sayfayı tam olarak Türkiye’deki seçimlere ayırdı. “Erdoğan yine kazandı ama referanduma gidebilecek çoğunluğa sahip değil” ve “Binlerce mülteci Türkiye sınırında” başlıklarını kullanan gazete, genel merkez balkonundan bir konuşma yaparak zaferini kutladığını belirttiği Erdoğan’ın konuşmasından, “Uzlaşma içinde ülkeyi değiştireceğim” alıntısını yaptı. Gazete ayrıca balkon konuşması sırasında eşini yalnız bırakmayan Emine Erdoğan’ın mavi-beyaz başörtüsüyle bir şıklık içinde olduğunu belirtti.

Erdoğan’ın oyların yüzde 50’sini aldığını vurgulayan gazetede, “Evet bu bir zafer ama beklenen ezici bir zafer değil” yorumunu ekledi. Gazetede, Meclis’te sandalye kaybeden Erdoğan’ın, referanduma gitmeyi deneyerek, Meclis’te bir değişim gerçekleştireceğini ve Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’le yer değiştirip, Cumhuriyet’in 100. yılı olan 2023’e kadar ülkeyi idare edeceği de belirtildi. Erdoğan hükümetinin 9 yılda ülkeyi, güvenli bir ekonomi ile eğitim, sağlık ve iş konularında istikrara taşıdığı da eklendi.

CORRIERE DELLA SERA

Yine birinci sayfadan “Türkiye’de Erdoğan’ın zaferi (acı)” başlığıyla seçimlere yer veren gazete, 13. sayfasının tamamını bu habere ayırdı.

Türkiye’deki oyların yarısını aldığını belirttiği Erdoğan’ın liderliğine övgüler düzen gazete, dünyada üç kez üst üste politik seçimlerde çoğunluk elde etmeye devam ederek başarısını kutlayan ve ülkeyi sağlıklı bir şekilde yöneten bir lider olmadığını belirtti.

Ancak gerçekte böyle olmadığını yazan gazete, ezici bir zafer elde etme isteğine atıfta bulunduğu Erdoğan’ın acı bir tat veren zaferinden teselli olmadığını belirtti.

Gazetede, başörtülü bağımsız aday Aynur Bayram’la yapılan bir röportaja da Bayram’ın, “Amacım başörtümle Meclis’e girmek” sözlerini başlığa taşıyarak verdi.

Il GIORNALE

Başbakan Berlusconi’nin ailesine ait olan Il Giornale gazetesi, seçim haberi için tamamen ayırdığı 11. sayfasında, “Erdoğan kazandı ama imparator olmadı” başlığını kullanrak, eleştirel yorumlar yaptı.

Gazete, Erdoğan’ın Anayasa’da değişiklik yaparak, 2023 yılına kadar Türkiye’yi idare etme rüyası içinde olduğu ancak bunun şimdilik olamayacağını belirtti.

Gazete bu zaferin, Erdoğan’ın hegamonyasını bitirmeye kast eden ve onun hayallerini paylaşmayan generaller, yargıçlar ve laik cumhuriyetçiler için gerçek bir kabus olduğunu iddia etti. Erdoğan’ın başkanlık sistemi hayalini geniş işleyen gazete, muhalefetin Başbakan’ın istediği sistemin Fransız sisteminden ziyade Vladimir Putin modeline uyum sağladığı görüşünde olduğunu iddia etti.

Erdoğan’ın yeni bir otoriter devletin doğumu ve programlarına karşı girişimlerini yazan muhalif basına karşı bir nefret beslediğini öne süren gazete, bunun ilk sinyallerinin Hürriyet gazetesinin de içinde bulunduğu medya grubuna kesilen ağır vergi cezalarıyla verildiğini belirtti. Dayatılan bu vergilerin aslında laikliği garantileyen Hürriyet’i cezalandırmak için yürürlüğe konduğu da vurgulandı. Bunun yanı sıra Sabah gazetesinin bulunduğu grubun sonunun daha vahim olduğunun altı çizildi.

LA STAMPA

Gazete tam sayfaya yakın ayırdığı haberde, “Erdoğan kazandı ama altüst etmedi” başlığını kullandı. Gazete, Hürriyet Gazetesi’nin dün attığı “Seçebilmek ne güzel” başlığının Türkçe olarak vererek, bunun en zengin anlam taşıyan başlık olduğunu belirtti. Gazete Cengiz Aktar’la yaptığı “Şimdi Başbakan muhalefetle diyalog kurup kurmamayı seçmeli” başlığını kullandığı bir de röportaja yer verdi.

Gazete, ”Laikler, Milliyetçiler ve Kürtler” olarak nitelediği üç muhalefet partisinin, seçim kampanyası döneminde, Başbakan Erdoğan’ı “ülkeyi iyi idare edemediğine yönelik ağır bir şekilde eleştirdiği” belirtildi. La Stampa, Erdoğan’ın yeni dönemde muhalefetle diyalog aramaması durumunda, üç partiyi de karşısına alabileceği ve sert geçen seçim kampanyası döneminin yeni parlamentoya yansıyabileceği değerlendirmesini yaptı.

L’UNITA

Sol eğilimli gazete L’Unita ise, birinci sayfadan anons ettiği haber için “Tayyip’in rüyası: Tarihe ‘İslami Atatürk’ olarak geçmeyi istiyor” ve “Erdoğan üçledi ama Anayasayı yalnız değiştiremeyecek” başlıklarını kullanarak, habere 2 sayfa ayırdı. Gazete, seçim sonuçlarının sosyal demokratlar ve Kürt adaylar için iyi yönde olduğunu belirtti.

RAI NEWS

Ülkedeki televizyon kanalları ise Türkiye’deki genel seçimleri dün ve bugün 2. ve 3. haber olarak geçti. İtalyan ulusal kanalı RAI’nin haber kanalı Rai News ise “Erdoğan’ın ılımlı İslamı kazandı. Türkiye, cumhuriyetin kurucusu Atatürk’ün izinde laik bir Anayasaya sahip ancak Erdoğan’ın bunu tek başına değiştirme çoğunluğuna sahip olamadığını belirten kanal, ülkede iyi giden ekonomiye de değindi.

Esma Çakır - ROMA / DHA
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner177