24 Ocak 2016 Pazar 14:15
HDP, Kanal 24 ve A Haber'i RTÜK’e şikayet etti

HDP Genel Merkezi, öz yönetim açıklamalarını “HDP devlet kuracağız açıklamasıyla anayasal suç işledi” şeklinde yansıtan Kanal 24 Televizyonu ile “Demirtaş’ın Diyarbakır’daki otelinde yaralı PKK’liler tedavi ediliyor” diyen A Haber kanalını “Hakaret, suçlama ve saldırı içerikli yayın yaptığı” gerekçesiyle Radyo ve Televizyon Üst Kuruluna şikayet ederek, ceza verilmesini istedi.

D'nın geçtiği habere göre HDP Eş Genel Başkan Yardımcısı Ali Ürküt, HDP’ye yönelik gerçek dışı haber ve yorum yapan AKP’ye yakınlığıyla bilinen iki televizyon kanalı hakkında RTÜK’e yazılı şikayet başvurusunda bulundu. Başvuruda yapılan yayınlarda HDP’ye yönelik “Hakaret, suçlama ve saldırı içerikli yayın yaptığı” gerekçesiyle her iki kanalın cezalandırılması istendi.

HDP’nin öz yönetim açıklamaları Kanal 24 Televizyonunda 4 Ocak’ta yayımlanan “moderatör” adlı haber programında “HDP özerklik açıklamasıyla anayasal suç işledi. HDP’nin ‘devlet kuracağız’ açıklaması beyaz Türklerde hayal kırıklığı yarattı” sözleriyle yansıtılmıştı.

TRT VE KANAL 24’E DEMİRTAŞ CEZASI

TRT Haber’in 12 Ekim 2015 tarihindeki bir canlı yayınına katılan eski bakanlardan Hasan Celal Güzel, HDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş’a “Sayın bile diyemiyorum. Açıkçası vatan hainidir. Bence Sayın Davutoğlu Demirtaş’la görüşmemekte fevkalade haklıdır. Çünkü teröristle görüşmüş olacak açıkçası” sözleriyle hakaret etmişti. HDP’nin şikayet başvurusunu haklı bulan RTÜK, Demirtaş’ın kişilik haklarına saldırı olduğu gerekçesiyle TRT Haber kanalına uyarı cezası verdi. Diğer yandan Kanal 24’ün canlı yayınında Demirtaş’a “Terbiyesiz” diyerek hakaret eden Akit Yazarı Kenan Alpay’ın sözleri de HDP’nin başvurusu üzerine, RTÜK tarafından yayın ihlali kapsamında görülerek kanala ceza verildi.

Kaynak: Birgun.net
Son Güncelleme: 24.01.2016 14:15
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner177